Black week – e-commerce rośnie w siłę! Dane z roku 2019!

  Aktualności z rynku
  31 grudnia 2019 (00:27)

Z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej wynika, że dobrze znany w stanach Black Friday zyskał na popularności w Polsce. Udział w rozwoju e-commerce w Polsce ma Cyber Monday, również zapożyczony z USA.

Według danych KIR wartość koszyka zakupowego w internecie wynosił w tym roku 225 zł. W więc zanotowano znaczny wzrost w odnisieniu do zeszłego roku. Koszyk zakupowy online w 2018 roku wynosił 190zł.

Polacy a festiwale zakupowe – Black Friday

System Paybynet wykazał, że na zakupy podczas Black Friday Polacy wydali 19% więcej w porównaniu do października tego roku. Natomiast wartość transakcji w trakcie Czarnego Piątku w 2019 roku była aż o 44% wyższa niż w 2018.

Polacy a festiwale zakupowe – Cyber Monday

Popularnością również cieszy się Cyber Monday w sklepach internetowych. W tym roku średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła 208zł natomiast rok wcześniej była to kwota 160zł. Zatem zanotowano 30% wzrost. Polacy w tym roku podczas Cyber Monday wydali blisko 2 mld zł na zakupy podczas Cyber Monday.

Polacy a festiwale zakupowe – dane allegro.

Jak podaje serwis Allegro w ciągu całego Czarnego Weekendu (na allegro był to okres 25.11.2019-02.12.2019) Polscy kupujący nabywali średnio 2,2 mln produktów dziennie. Jest to więcej o 33% niż w dniach niepromocyjnych.

Zespół Shortcredit!