Fintech – aplikacje mobilne

  Aktualności z rynku
  9 lipca 2019 (22:19)

Związek Banków Polskich przedstawił dane za trzy ostatnie miesiące 2018 roku, dotyczące używania bankowości mobilnej przez Polaków. Aż 8,7 mln obywateli aktywnie korzysta z aplikacji bankowych, tzn. loguje się min. Raz na miesiąc, wykonuje jakieś operacje itd. W porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku to aż 2,5mln użytkowników więcej. (I kwartał 2018 roku – 6,2 mln klientów). Natomiast w porównaniu do 2016 roku zanotowano wzrost liczby użytkowników bankowych apek o 5,5 mln!

W Polsce najwięcej mamy użytkowników aplikacji bankowych ma bank PKO BP. Ten fakt nie zaskakuje ponieważ PKO jest obecnie największym bankiem w Polsce. Wielu użytkowników mają też mBank, ING Bank Śląski oraz Santander.

Jakie cechy powinna mieć dobra aplikacja bankowa?

Prostota – rynek fintech się rozwija, aplikacje stają się coraz bardziej popularne. Ich zadaniem jest ułatwianie nam życia poprzez możliwość wykonania operacji za pomocą smartfona. Nie każdy jednak jest w stanie poradzić sobie z obsługą aplikacji mobilnej. Mowa tu głównie o ludziach starszych lub mało obeznanych w świecie nowoczesnych technologii. Zatem aby aplikacja zdawała swój egzamin i miała jak najwięcej odbiorców musi być intuicyjna i prosta w obsłudze.

Funkcjonalność – dobra aplikacja powinna wychodzić naprzeciw ludzkich problemów. Powinna spełniać ich wymagania, rozwiązywać w jak najprostszy i najszybszy sposób dużą ilość problemów – załatwimy sprawę urzędową, złożymy wniosek o 500+ i jednocześnie kupimy bilet tramwajowy.

Bezpieczeństwo – trzeci filar dobrej aplikacji bankowej to zapewnienie użytkownikowi bezpiecznego korzystania, bez ryzyka utraty środków na koncie, błędów lub kradzieży. Takie aplikacje muszą być doskonale zabezpieczone ponieważ w dzisiejszych czasach nasz majątek znajduje się w telefonie noszonym w kieszeni.

Polskie aplikacje bankowe

Polska może śmiało pochwalić się sukcesem na arenie międzynarodowej pod względem jakości aplikacji mobilnych. IKO należąca do PKO BP została laureatem nagrody na najlepszą aplikacje bankową na świecie brytyjskiego serwisu Retail Banker. Warto podkreślić, że IKO przegonił Barclays, Bank of America czy JP Morgan Chase. Ponadto rok temu aplikacja należąca do Pekao S.A. – PeoPay została ogłoszona najlepszą innowacją w konkursie EFMA Accenture Distribution & Marketing. Swoje wyróżnienie również otrzymała aplikacja Santandera w Mobile Trends Awords. Internauci najwięcej swoich głosów oddali na aplikacje Santander.

Aplikacje prężnie się rozwijają

Aplikacje bankowe nie przestają się rozwijać. Nabierają tempa, zdobywają nowych odbiorców o czym świadczy między innymi wzrost użytkowników w ciągu roku o 2,5mln. Porównując tylko dwa ostatnie kwartały 2018 roku przybyło 900 klientów! Od 2016 roku liczba użytkowników aplikacji mobilnych wzrosła o 5,5 mln!

Twórcy aplikacji stawiają na innowacje i rozwój. To nie koniec ulepszania. W tym tempie wkrótce będziemy mogli korzystać z robota ze sztuczną inteligencją, który będzie naszym doradcą w sprawie oszczędności na koncie lub analizy finansowej

Zespół Shortcredit!