Polacy a zakupy online

  Aktualności z rynku
  18 września 2019 (18:25)

Ostatnie badania Blue Media pokazały, że prawie 90% Polaków korzystało lub korzysta z zakupów w sieci. Szybkość i wygoda zaczyna przekonywać Polaków do zakupów w e-sklepach. Na rynku to już standard. Zanotowano najwyższy wynik podczas 4 lat w których było prowadzone badanie.

Ok 89% obywateli zadeklarowało, że brało udział w zakupach online. Odnosząc się do poprzedniego roku wzrost użytkowników wyniósł aż o 4%. Warto zaznaczyć, że w roku 2016 w interneci kupowało 68% ankietowanych.`

Od czego zależy nasz wybór danego sklepu online?

  1. Ceny – to kryterium deklarowali prawie wszyscy ankietowani. Sklepy internetowe mają bogaty wybór produktów oraz oferują różnorodność cenową. Ponadto porównanie i sprawdzenie ceny produktu wymaga wyklikania odpowiedniej zakładki w kilka sekund a nie przechodzenia ze sklepu do sklepu. Nam pozostaje wybrać najlepszą.
  2. Szybkość i wygoda – w dzisiejszych czasach mamy wiele udogodnień, to sprawia, że stajemy się wygodni. Korzystanie ze sklepu w internecie pozwala zrobić zakupy kilkoma kliknięciami myszki, bez wychodzenia z domu.
  3. Wiarygodność sklepu – w internecie staramy się wybrać znane i dobre marki. Ponadto możemy korzystać z opinii oraz rankingów na różnych portalach.
  4. Zwrot towaru – sklepy internetowe nie posiadające możliwość zwrotu towaru są odrzucane ponieważ może się zdarzyć, że nie trafimy z rozmiarem. Wtedy możliwość zwrotu ratuje nas od utraty pieniędzy.

Płatności

Najmocniejszą pozycję mają płatności za pobraniem – 46% pytanych osób zadeklarowało, że korzysta właśnie z tej metody płatności. Na drugim miejscu są przelewy na konto sklepu internetowego – 43% ankietowanych płaci przelewem. Kolejna pozycja to szybkie płatności elektroniczne – 41% pytanych. Za pomocą karty płatniczej płatności dokonuje 32% obywateli biorących udział w badaniu. Zaskoczeniem jest pojawienie się w zestawieniu aplikacji BLIK – 24% Polaków zadeklarowało płatność przez młody fintech. Ponadto płatności dokonywane są również przez Google Pay i Apple Pay.

Te zestawienie jasno pokazuje, że takie wyniki są uzależnione od grup wiekowych korzystających z zakupów online. Tradycyjna płatność za pobraniem jest popularna we wszystkich grupach wiekowych natomiast nowoczesne rozwiązania takie jak płatności przez aplikacje to domena młodszej grupy odbiorców głównie tzw. Early-adopters (ludzi łatwo wdrażających się w nowe rozwiązania).

Zespół Shortcredit!